Feit of fabel: sporten mag alleen met mate

Sporten in de zwangerschap, wees er voorzichtig mee!

Fabel: onderzoek heeft uitgewezen dat minimaal 30 minuten matig intensief bewegen per dag gezond is voor moeder en kind.

Klachten en complicaties in de zwangerschap worden voorkomen bij voldoende beweging en ook de bevalling verloopt makkelijker bij vrouwen die fit zijn.
Toch zijn er een aantal sporten die je beter niet kunt doen. Daarnaast zijn er wel wat adviezen ten aanzien van sport in de zwangerschap.Lees het artikel op de site.

Naar alle feiten en fabels

 


Gerelateerde artikelen

Sport in zwangerschap Sport

Welke sporten mag je wel of niet uitoefenen en waar moet je op letten qua intensiteit?

meer lezen ...
Zwanger van week tot week Zwanger van week tot week

Hoe ontwikkelt je baby zich in de zwangerschap én wat gebeurt er in jouw lijf.

meer lezen ...
To do zwangerschap, eerste drie maanden To Do 1e trimester

Wat moet je allemaal regelen in de eerste drie maanden?

meer lezen ...
To Do 2e trimester To Do 2e trimester

Van erkennen tot je baby-uitzet. Zoveel te regelen in de tweede drie maanden.

meer lezen ...
To Do 3e trimester To Do 3e trimester

De laatste loodjes, maar nog wel e.e.a. te regelen!

meer lezen ...
Voeding in de zwangerschap Voeding in zwangerschap

Gezonde voeding, zoooo belangrijk nu je zwanger bent. Maar wat is gezond en wat heb je nodig?

meer lezen ...
Wat koop je wanneer Babyuitzet Wat koop je wanneer?

Zoveel nodig nu je een baby krijgt, maar wat koop je wanneer. Wij geven je advies wanneer het verstandig is om bepaalde producten te kopen.

meer lezen ...

Gerelateerde nieuwsartikelen

Sporten voor betere hersenontwikkeling van je baby

Door 3 x per week minstens 20 minuten per keer, matig intensief te bewegen ontwikkelen de hersenen van de baby zich beter. Onderzoek van de University of Montreal en het CHU Sainte-Justine kinderziekenhuis hebben dit uitgewezen.   De onderzoekers gaf een groep zwangeren vanaf 13 weken zwangerschap het advies om 3 x per week, 20 […]

meer lezen ...

Minimaal 3 tekens

Jouw Tools Wijzers en Gidsen