Schimmel bij dochtertje van 7 weken.

Net een kleine gekregen, vol met vragen en twijfels…… Dan is dit het forum voor jullie. Bespreek hier met andere "jonge" ouders al je twijfels en vragen, maar geef ook tips die voor anderen interessant kunnen zijn. Hoewel dit forum is bedoeld voor en door de bezoekers, zal de verloskundige dit forum regelmatig bezoeken en daar waar nodig haar mening geven.

door Dietie » Zo Sep 28, 2008 7:28 pm

Dat doe ik idd ook niet. Is ook niets waard, want dat word zo giga korrelig dan ben je tijden aan het poetsen!
Gebruikers-avatar
Dietie

door dieuw » Zo Sep 28, 2008 8:25 pm

Hoi Dietie,

En hormoonzalf echt niet gebruiken zolang dat niet nodig is!!!Dat is echt heel slecht voor de huid, zoals Cissie het al zegt: het maakt de huid veel dunner, met als gevolg dat je sneller een wondje hebt met weer de nodige kans op infecties enz..
Een gewone schimmelcreme is vaak meer dan voldoende!! (zoniet kan cortisone altijd nog!)
Gebruikers-avatar
dieuw

door Lente » Zo Sep 28, 2008 10:40 pm

Hallo Dieti,

In aansluiting op eerdere tips: alle wasgoed waar jij en de baby mee in contact komen tenminste op 60gr. wassen. Koop liefst ook alleen babykleertjes die op 60 gr. kunnen worden gewassen. Kleding die je niet op 60 gr. kunt wassen zo heet mogelijk strijken.

Succes ermee.

Groetjes,

Lente
Gebruikers-avatar
Lente

door Dietie » Ma Sep 29, 2008 11:03 am

Ik heb nu gelukkig ook hydrofiele creme. Het word al steeds mooier, dus wat dat betreft. Wel doet het voeden aan 1 borst weer zeer, maar ik kan verder niets ontdekken. Ik heb dat afgelopen weken al 2 keer eerder gehad, maar dacht dat het toen kwam van de lilypadz (siliconen zoogcompressen), maar die heb ik nu al tijden niet meer gebruikt. Ik wacht even af of het nog lang pijn doet. Ik had de huisarts er al voor gebeld, maar je ziet gewoon niets en Magryt heeft ook geen spruw in de mond. Vaag....
Gebruikers-avatar
Dietie

door PetraPS » Ma Sep 29, 2008 9:28 pm

Dietie schreef: Alleen Petra haar tip over ongeraffineerd eten word moeilijk voor mij, maar ik moet zeggen dat ik wel gigantisch snoep de laatste tijd, dus misschien dat ze daardoor al zo vroeg er last van heeft. Jammer voor mij de snoepjes maar laten staan, want misschien dat ze dat dus via de bv binnen krijgt. Maar om alles te laten staan, dat lukt me niet hoor! Ik wil wel suiker in mijn thee en een koekje is toch wel erg lekker. Wit brood krijgen we alleen 's weekends, omdat mijn andere dochter anders last krijgt van diarree. Ook weer zoiets... Het word een heel gepuzzel, maar ik wil toch eens kijken of het daar aan ligt.

Het is minder moeilijk dan het lijkt hoor, want ik gebruik ook suiker, koekjes vind ik heerlijk. Als je ipv witte suiker, ruwe rietsuiker of nog liever oersuiker gebruikt ben je al een heel eind op weg. Koekjes kan je zonder suiker (of gezoet met stropen) kopen bij de natuurwinkel. Zelfs kan je snoep kopen bij de natuurwinkel wat bestaat uit vruchtensap en andere natuurlijke (ongeraffineerde) ingrediënten.
En t witbrood....jij kan toch ander brood eten als je dochter witbrood eet?;)hihi

Zo kan je toch je 'lekkere' dingen eten terwijl je lichaam geen voedingsbron voor de schimmel wordt.:)
Gebruikers-avatar
PetraPS

Re: Schimmel bij dochtertje van 7 weken.

door alituna4469 » Zo Jul 01, 2018 12:49 am

Gewoon doen zonnestraal..
Als het je niet helpt, maak je het echt niet erger..
Je vinger er in dopen. Niet afstrijken.. Door je foef heen roeren en lekker gaan slapen. Het liefst zónder ondergoed of met katoen..
En als dit niet helpt, bekijk dan een speciale zalf http://eu-sale.com/nl/onycosolve-nederland/
Gebruikers-avatar
alituna4469

Vorige