3 mnd en rijstebloem

Net een kleine gekregen, vol met vragen en twijfels…… Dan is dit het forum voor jullie. Bespreek hier met andere "jonge" ouders al je twijfels en vragen, maar geef ook tips die voor anderen interessant kunnen zijn. Hoewel dit forum is bedoeld voor en door de bezoekers, zal de verloskundige dit forum regelmatig bezoeken en daar waar nodig haar mening geven.

3 mnd en rijstebloem

door anja_johan_devonney » Ma Aug 16, 2010 9:31 am

mijn zoontje krijgt het nu al op advies van arts van t CB hij is 3,5 weken

dit doordat hij niet slapen wou snacht omdat hij zich dan om de 2 uur melden terwijl hij zich overdag om de 4 uur meld.

Liefs Anja en Liam
Gebruikers-avatar
anja_johan_devonney

3 mnd en rijstebloem

door Angelique » Ma Aug 16, 2010 10:16 am

Ik gaf mijn zoontjes al rijstebloem met 3 weken ze bleven maar honger houden dus heb toen van een nicht van mij het advies gekregen om rijstebloem te gebruiken. En ze blijven ook gelijk goed door slapen snacht's plus punt als je een hele jonge baby hebt:P
Gebruikers-avatar
Angelique

3 mnd en rijstebloem

door evandillen » Ma Aug 16, 2010 11:50 am

hoi dames,

ik wil mijn jongste dochter ook rijstebloem geven.

maar ik weet alleen niet meer hoe die verpakking er uit ziet en waar je het kan halen en hoeveel het kost?

ze is nu 5 weken oud,had eerst gezocht naar dat johannesbroodpitmeel of zoiets? het is haast nergens meer te krijgen.

misschien in zo'n reformazaak kan ik het nog proberen.anders zou ik het echt niet meer weten waar je het anders kan kopen.

hopelijk hebben jullie nog tips.

groetjes elles
Gebruikers-avatar
evandillen

3 mnd en rijstebloem

door mad » Ma Aug 16, 2010 12:21 pm

Hoi Elles,

Johannesbroodpitmeel is bij de Kruidvat te koop. (rood/oranje verpakking).

maar dat is meer tegen het spugen.

weet niet waar je woont natuurlijk maar ik heb nog een pakje dicht staan.

Rijstebloem zou ik nog niet geven met 5 weken.

Ik heb ook nog een vraag. Onze dochter net 5 maanden eet alles wat los en vast zit. Vind die rijstebloem alleen neit echt wat.

Kan ik iets eerder op de fijne granen overgaan? wie heeft dit ook gedaan?

Ze eet groente heel klein bakje yogert (weet ik mag niet maar gaat goed)

fruit en 4 flessen van 190 cc met 6 scheppen waarvan 1tje met pap.

groetjes Madelene
Gebruikers-avatar
mad

Re: 3 mnd en rijstebloem

door Micheala*-Fenna » Wo Jul 04, 2018 1:26 pm

Ik heb het ook geprobeerd met ongeveer 3,5 maand, maar ze had gelijk 3 weken last van darmkrampen, simpelweg omdat het maag/darmstelsel nog niet helemaal 'af' is. Ik zal deze fout nooit meer herhalen en raad ook zeer aan om echt te wachten tot 4 maanden, staat er niet voor niets op. Daarnaast blijft borst/kunstvoeding de belangrijkste tot 6 maanden en is alles eromheen alleen maar bijvoeding. Onze dochter krijgt al wel sinds 4 maanden voornamelijk een aantal hapjes groente per dag. Weinig fruit, want vind het belangrijker dat ze went aan de smaak van groente en in fruit zit veel te veel koolhydraten in.
Gebruikers-avatar
Micheala*-Fenna

Vorige