Eet en slaapritme veranderen

Net een kleine gekregen, vol met vragen en twijfels…… Dan is dit het forum voor jullie. Bespreek hier met andere "jonge" ouders al je twijfels en vragen, maar geef ook tips die voor anderen interessant kunnen zijn. Hoewel dit forum is bedoeld voor en door de bezoekers, zal de verloskundige dit forum regelmatig bezoeken en daar waar nodig haar mening geven.

door marina » Vr Aug 31, 2012 10:11 pm

Hallo allemaal

Mijn dochter (bijna 6 weken) geef ik flesvoeding en dit doe ik op verzoek met minimaal 3 uur maximaal 4 uur tussen de voedingen. Alleen nu is het volgende, ze hoeft eigenlijk geen voeding in de nacht te hebben maar wat doet ons dametje die krijgt bijv om 20 uur een flesje krijgt zou ze eigenlijk rond 12 uur weer een flesje moeten maar dan wil ze niet wakker worden en krijg er dan ook met moeite 50 cc in als ik haar wakker maak ter wel ze altijd 120 per fles krijgt. maar goed ze slaapt als ik haar laat liggen rustig tot half 4 , 4 uur nu heeft elke ouder natuurlijk liever dat ze wel die fles van 12 uur pakt en dan door slaapt tot de volgende ochtend. 

Heeft iemand tips om dit om te draaien??

groetjes
Gebruikers-avatar
marina

door marina » Vr Aug 31, 2012 10:17 pm

sorry redactie mijn pc liep vast dus zag niet dat het berichtje er al stond. Nu 2x
Gebruikers-avatar
marina

door Larsje » Do Sep 06, 2012 9:41 pm

nog gefeliciteerd met jullie dochter.

Het zou mooi zijn als je het slaapritme kunt aanpassen aan jouw ritme. Maar of ze hier aan mee gaat werken.....

Heb dit ook met mijn oudste geprobeerd, maar dit lukte niet. Resultaat was dat wij laat naar bed gingen zodat hij laat een voeding kreeg. Maar hij bleef standaard 's nachts om een voeding vragen.

Mijn advies: leg je bij het ritme van je dochtertje neer, en ga 's avonds een uurtje eerder na bed, zodat je op die manier je slaap pakt. Ze zal vanzelf een beter ritme ontwikkelen.

Succes

Gebruikers-avatar
Larsje

door marina » Zo Sep 09, 2012 10:33 pm

ze komt gelukkig als steeds later in de nacht dus denk dat ze op ten duur wel van die fles af is en gewoon lekker doorslaapt. 

Gebruikers-avatar
marina

door Mathilda » Ma Sep 10, 2012 12:07 pm

Hoi marina,

Denk dat Larsjes methode een hele goede is. probeer eerst haar ritme te volgen en uiteindelijk kun je die vormen naar die van jou. helaas gaat dat niet van de een op de andere dag. Maar alles gaat beter met een tevreden baby dan met een baby die uit haar doen is.
Succes,

mathilda
Gebruikers-avatar
Mathilda

door marina » Ma Sep 10, 2012 11:39 pm

Het gaat al redelijk goed oke ze is eind van de middag en avond wel behoorlijk wakker maar gelukkig sliep ze gister van 22 uur tot vanochtend 6.30 door en nu is ze om 22.30 weer gaan slapen dus hopelijk slaapt ze nu weer de hele nacht door. Nu haar ritme overdag nog beetje aanpassen, mijn oudste was echt zo stipt eerst om de 3 uur en later echt om de 4 uur, wat ik als ik echt weg moest ook nog beetje kon aanpassen, maar nu is er geen pijl op te trekken, ene keer is het 3 uur andere keer 4 uur en soms zelf na 2,5 uur dat ze alweer honger heeft. Ik voed wel op verzoek en krijgt voldoende binnen maar toch voor mijn eigen ritme is het soms wel iets makkelijker vooral op dagen dat de oudste naar kinderdagverblijf is want is al paar x gebeurt dat ze precies op de breng en haal tijden voeding wil. 

Groetjes
Gebruikers-avatar
marina

Re: Eet en slaapritme veranderen

door Nada_2589 » Ma Jun 11, 2018 3:58 am

:| hallo allemaal ik heb een klein probleempje met mijn zoontje van 3 maandjes oud. Hij slaapt heel laat in de nacht pas rond 01.00u of 02.00 nacht valt hij in slaap dat hy dan door slaapt tot 6u smorgens om te eten daarna slaapt hij weer tot 9u of 10u weer eten en weer slapen tot het 13u middag is dan is hij klaar wakker maar mijn vraag is hoe moet ik hem wat vroeger leren slapen bijvoorbeeld rond 23u of 22u zodat ik ook kan rusten. Moet ik hem smorgens vroeger wakker maken zodat hy vanacht weer vroeger slaapt of ik weet het echt niet kan iemand mij hier mee helpen a.u.b ??
Gebruikers-avatar
Nada_2589

Minimaal 3 tekens

Jouw Tools Wijzers en Gidsen