Voor alle damens die zwanger willen worden deel 2

Je kunt hier van gedachten wisselen met vrouwen die ook zwanger zijn. Hier kun je discussiëren met zwangeren die onder behandeling zijn bij de verloskundige. Hoewel dit forum is bedoeld voor en door bezoekers, zal de verloskundige dit forum regelmatig bezoeken en daar waar nodig haar mening geven.

Re: Voor alle damens die zwanger willen worden deel 2

door christel » Za Sep 03, 2016 9:59 am

Wat leuk Nienke dat je kleine man al probeert te kruipen! Das weer zo'n nieuwe fase wat allemaal steeds leuker wordt!

Nou hier alles in onzekerheid.... ik had donderdag mijn NOD en een negatieve test. Vanmorgen wederom een test want ben nog niet ongesteld... en nog negatief. Snap er geen bal van. :?
Heb al dagen hoofdpijn (wat ik normaal een dag voor mijn menstruatie ook heb) borsten waren erg gevoelig, vandaag dan weer niet en af en toe krampjes onderin mijn buik. Gevoel van ongesteld moeten worden en dan ineens weer weg. Dus ja wat nu.... ik wacht nog maar even af. Maandagmiddag anders maar even langs de huisarts, want kloppen doet het niet volgens mij.
Gebruikers-avatar
christel

door christel » Wo Sep 07, 2016 9:38 am

nou hier vals alarm :roll: s'middags was het er toch ineens.
Eerst licht en s'nachts in alle hevigheid aanwezig. Dus volgende maand misschien meer geluk.
Gebruikers-avatar
christel

door karinn » Di Sep 20, 2016 11:16 am

Nou nu ben ik het wel zat, ik ben as dond uitgerekend maar super ongeduldig... ben wel super blij dat de hitte voorbij is.

Christel, jammer dat het niet zo mocht zijn. Ik duim voor de volgende ronde.

Nienke, wat leuk die vooruitgang en als je eenmaal kan fietsen is dat echt heerlijk!!

Hoe is het met de rest van de damens? Blijft zo stil...
Gebruikers-avatar
karinn

door karinn » Zo Sep 25, 2016 8:46 am

Hallo,

Ik ben donderdag bevallen van een dochter Anouk. De bevalling is zeer vlot verlopen.
Wij maken het alle goed, onze dochter Lieke is wel jaloers maar dat komt wel goed.
Gebruikers-avatar
karinn

door christel » Zo Sep 25, 2016 6:00 pm

Karin, Wat leuk gefeliciteerd! Fijn dat het allemaal vlot is verlopen.
En dat ook nog op je uitgerekende datum dus... leuk :D
Met Lieke komt het vast goed, het is even wennen dat je de aandacht en je papa en mama moet delen maar dat heeft even tijd nodig.
Geniet van je kraamtijd en laat je lekker in de watten leggen!
Gebruikers-avatar
christel

door N' ke » Ma Sep 26, 2016 4:04 pm

Karin gefeliciteerd! Mooie naam, ik heb ook een tijdje deze naam willen gebruiken voor ons kindje. Maar niet voor ons manneke dus. Fijn dat de kleine op tijd is geboren en op de uitgerekende dag, dat hoor je ook niet vaak volgens mij. Is ze thuis geboren of in het ziekenhuis? En was deze vergelijkbaar met de eerste bevalling of ging deze weer heel anders?

Christel, jammer dat het deze maand niet gelukt is. De onzekerheid vond ik altijd erg zwaar, maar de hoop bleef altijd wel aanwezig. Positief blijven hoor, het gaat alleen altijd net iets anders als dat je in je hoofd hebt.

Ons manneke trek zich nu op in de box/ co-sleeper en begint echt met kruipen. De hele woonkamer is aangepast, zodat hij meer mogelijkheden heeft om de wereld te ontdekken zonder dat wij hem overal vandaan moeten trekken. Zijn 2e tandje is nu ook op komst dus niets is meer veilig in huis of er worden tandjes ingezet!

Hoe merkten jullie dat jullie klaar waren voor een 2e kindje? Toen jullie gingen voor een 2e, waren jullie er helemaal klaar voor om op dat moment een 2e te krijgen of meer in het achterhoofd dat het misschien nog wel een tijdje kan duren voordat jullie zwanger werden en de zwangerschap zelf ook nog eens 9 maanden duurt en dat jullie tegen de tijd dat jullie een kindje zouden krijgen wel klaar zouden zijn tegen die tijd?
Ok genoeg geanalyseer van mijn kant, geniet van elkaar!
Gebruikers-avatar
N' ke

door karinn » Di Sep 27, 2016 4:13 pm

Hoi,
De bevalling was heel anders dan de 1e.
Ik werd in de ochtend gestript en heeft de hele dag beetje gerommeld maar kon nog van alles doen. Om 20.15/20.30 kwamen de weeen opeens om de 3 a 4 min en waren gelijk heftig. Om 22.57 is ze geboren na 3 persweeen, dus ga maar na hoe snel.... had daardoor wel veel naweeen.... oh en thuis geboren.

Nienke, mbt een 2e. Het begon weer te kriebelen en de wens was om ze dicht op elkaar te hebben. We begonnen vlak voor de 1e verjaardag van lieke, idd met het idee dat het niet gelijk raak zou zijn en dat het daarna nog 9 mnd zou duren. De schrik maar ook blijdschap toen het gelijk raak bleek te zijn. Dan in de loop van je zwangerschap wen je aan het idee, gaat automatisch ;)
Gebruikers-avatar
karinn

door christel » Di Sep 27, 2016 7:21 pm

Wat leuk Nienke dat jullie mannetje nu echt gaat kruipen en optrekken. Niks is meer veilig haha... Wel handig om je huiskamer aan te passen anders wordt je gek van continue er achteraan gaan en kan je geen seconde weg.

Karin, das behoorlijk snel gegaan dan zeg. Zo zie je dat strippen toch echt wel effect kan hebben als je kleine al klaar ligt voor de bevalling!

Wij hebben juist heel bewust eerst van onze knul genoten (en nog natuurlijk) voordat wij aan een 2e zijn begonnen. We willen hem eigenlijk uit de luiers hebben voor de volgende komt. En dat hij het ook wat meer begrijpt. Ik zie bij een vriendin dat er 2 jaar tussen zit en ze heeft haar handen meer dan vol en de oudste is ook nu precies in de peuterpuberteit. Dus ik hoop dat wij dat gehad hebben als er nog een 2e geboren mag worden :mrgreen: Paar dagen en dan weet ik weer meer voor deze maand...
Onze puber is in vol ornaat de laatste dagen... wordt er best moe van. Vandaag een hele dag om echt alles jengelen en dat is echt helemaal niks voor Joep. Dus mogelijk zit er iets dwars of gewoon oververmoeid. Nu een uur eerder naar bed gedaan en slaapt al dus het zou kunnen natuurlijk.
Gebruikers-avatar
christel

door christel » Za Okt 01, 2016 4:59 pm

Hier een "piepklein" berichtje van mij :mrgreen: Deze maand meer geluk! Ik ben zwanger :D :D
Gebruikers-avatar
christel

door N' ke » Di Okt 04, 2016 2:28 pm

Christel gefeliciteerd! Heb je veel klachten al of klachtenvrij? Hoe heb je het je partner verteld? Geniet ervan!
Gebruikers-avatar
N' ke

VorigeVolgende

Minimaal 3 tekens

Jouw Tools Wijzers en Gidsen