Voor alle damens die zwanger willen worden deel 2

Je kunt hier van gedachten wisselen met vrouwen die ook zwanger zijn. Hier kun je discussiëren met zwangeren die onder behandeling zijn bij de verloskundige. Hoewel dit forum is bedoeld voor en door bezoekers, zal de verloskundige dit forum regelmatig bezoeken en daar waar nodig haar mening geven.

Re: Voor alle damens die zwanger willen worden deel 2

door christel » Wo Okt 05, 2016 11:12 am

Bedankt Nienke,
Ik heb s'morgens een test gedaan toen hij even naar de bakker was want ik had totaal niet het idee dat ik ongesteld moest worden en normaal voel ik dat heel goed aankomen. Mijn borsten waren al paar dagen echt pijnlijk.
Dus tijdens ontbijt de test onder zijn neus geschoven :mrgreen:
"ja, ga je een test doen dan?" Hij had nog niet door dat 2 streepjes positief was haha.
Maar erg blij, ga zo bellen voor eerste afspraak.
Met vlagen wat misselijk en af en toe pijnlijke borsten/hoofdpijn verder nog niks gelukkig
Gebruikers-avatar
christel

door karinn » Vr Okt 28, 2016 2:22 pm

Hoi,
Hier gaat t goed hoor. Anouk alweer 5 wkn! Wat gaat dathard. De nachten gaan ook steeds beter ;)
Op het cb hadden ze niks op of aan te merken.

Christel, hoe voel jij je nu en al een afspraak staan? Weet je al hoe je het familie etc gaat vertellen?

Hoe is t met de rest?
Gebruikers-avatar
karinn

door christel » Ma Okt 31, 2016 5:37 pm

@Karin, we hebben vorige week maandag een echo gehad en een mooi kloppend hartje gezien. Heb nu 18 nov de termijnecho.
We hebben het die maandag mijn schoonouders verteld en woensdag mijn moeder en zus. Dit mede omdat ik me erg beroerd voel en zo de schijn niet meer zo hoef op te houden bij hen.
We hebben joep een shirt aan gedaan waarop staat "ik ben straks niet meer in mijn eendje (afbeelding)" dus dat was heel even nadenken maar het kwartje viel snel.

Fijn dat alles goed was met de kleine en je nachten vooruit gaan. Nu vast even last van het tijdsverschil met de klok verzetten maar ook dat komt weer goed ;)
Gebruikers-avatar
christel

door NinaRomee » Wo Nov 09, 2016 1:39 pm

Hoi meiden,

Wat een leuk nieuws om te lezen, krijg er zelf ook babykriebels van. Op dit moment nog geen ruimte voor, wegens een wereldreis die op de planning staat, maar als ik jullie berichten zo lees dan word ik er wel blij van :).

Een vriendin van mij is nu in verwachting van de tweede, maar heeft helaas te maken met een blaasontsteking. Ze vroeg me in mijn reactie ook te vragen of jullie er ook weleens last van hebben (gehad)? Ze had een aantal symptomen die uiteindelijk wezen op een blaasontsteking en stuitte bij het doen van research zelfs op dit artikel: http://www.24baby.nl/zwanger/zwangerschapskwaaltjes/blaasontsteking-zwangerschap/. Misschien kan het jullie ook wel helpen?
Ze is er uiteindelijk mee naar de dokter gegaan en die heeft haar uiteindelijk natuurlijke middelen aangeraden, omdat antibiotica tijdens de zwangerschap geen goed idee zou zijn.
Ze heeft nu een middel gevonden, van Roter en vroeg zich af of iemand hier ervaring mee heeft? Het schijnt "zwangerschap-proof" te zijn.

Oeps, de post is iets langer geworden dan gedacht haha. Anyway, ik hoop dat iemand m'n vriendin hierbij kan helpen en in de tussentijd zal ik dit forum zeker blijven volgen! :D
Laatst gewijzigd door NinaRomee op Di Nov 07, 2017 1:55 pm, in totaal 3 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
NinaRomee

door N' ke » Vr Dec 16, 2016 4:32 pm

Hoe is het met iedereen? De zwangere en de niet-zwangere? Britt en Karin hoe is het met jullie kindjes en Christel hoe bevalt deze zwangerschap?

Hier gaat het super! De kleine groeit als kool en kan al een aantal seconden los staan. Langs de bank lopen gaat al steeds sneller. Hij is erg snel, hij is nog geen 10 maanden oud. Ik geniet elke keer als ik naar hem kijk, wat een wondertje is het toch! Deze maand voor het eerst Sinterklaas met hem gevierd. Leuk hoor, binnenkort zijn eerste kerst. Ik wens iedereen alvast een fijne kerstdagen en tot in 2017 alweer! :D
Gebruikers-avatar
N' ke

door christel » Za Jan 07, 2017 1:45 pm

'Hallo Allemaal! De beste wensen voor het komende jaar! Hopelijk mogen er vele aansluiten bij het zwanger zijn en een gezonde baby op de wereld zetten!

Hoe is het met iedereen? En alle kleintjes?

Hier gaat de zwangerschap voorspoedig. Wel heel anders dan de vorige keer en zeker meer kwaaltjes. Maar met vlagen voel ik me prima en amper zwanger. Alleen de buik groeit nu ook 2x zo hard :roll:
Ik ben nu ruim 18 weken zwanger en we krijgen er nog een knul bij. Langzaam aan met de babykamer bezig en over 10 dagen de 20 weken echo. Dus al met al gaat het zijn gangetje.

@Nienke, is de kleine al los gaan lopen?
Gebruikers-avatar
christel

door karinn » Ma Jan 09, 2017 9:44 pm

Hallo allemaal,

Hier gaat het goed. Lieke wordt donder 12 jan alweer 2 en anouk is al bijna 4 maanden. Vandaag 1e werkdag gehad en oh wat was dat heerlijk!
Lieke gaat steeds meer praten en wij moeten op onze taal letten hahah.
Anouk wordt soms boos als ze iets nog niet kan wat ze wil haha.

Christel, wat fijn dat het goed gaat met de zwangerschap. Ja bij een 2e groeit de buik een stuk harder.

Nienke, liopt je knul al los of is dat mog te veel gevraagd? Maar zeker een snelle, dat hij dat nu al kan.

Hoe gaat het met de rest?
Gebruikers-avatar
karinn

door N' ke » Vr Jan 13, 2017 6:17 pm

Fijn dat het daar allemaal goed gaat Karin en Christel!

De kleine loopt nog niet, maar verwacht het wel binnenkort. We hebben al wel gezien dat hij zo'n 10 seconden los kan staan. Hij heeft het zelf niet door, haha. Morgen maar eens lekker de sneeuw in met de slee als er dan sneeuw ligt. Fijn weekend allemaal! :P
Gebruikers-avatar
N' ke

door N' ke » Ma Mei 01, 2017 2:52 pm

Dag dames,

Hoe is het met iedereen en de kleintjes?
Hier gaat het prima. Meneer is een weekje ziek geweest maar kan er nu weer tegenaan! Hij loopt nu en klautert op alles wat los en vast zit. Het is een geweldige leeftijd, maar ook erg zwaar.

Christel hoe gaat de zwangerschap tot nu toe? Nog kwaaltjes of verloopt alles spoedig? Heb je een bevallingsplan gemaakt?

Ik denk dat wij nog zo'n half jaar wachten voordat wij voor nummer 2 gaan. Nog even 'rust' nu ik me weer stabieler voel. :D
Gebruikers-avatar
N' ke

door karinn » Vr Aug 18, 2017 8:12 pm

Haalo allemaal,

Anouk over een maand alweer 1 jaar... wat gaat dat hard zeg. Ze wil lekker klimmen maar heeft dan niet altijd de kracht ervoor. Lopen kan ze nog niet maar dat hoeft ook nog niet. Lieke is de trotse zus maar kan er kattig worden als anouk in de buurt van het speelgoed komt....

Nienke, al 'bezig' voor de 2e?

Christel, hoe is het bij jullie. Alles goed gegaan?

Enn hoe gaat het met de andere dames
Gebruikers-avatar
karinn

VorigeVolgende

Minimaal 3 tekens

Jouw Tools Wijzers en Gidsen